środa, 17 lutego 2010

Rozmowy o książkach...

Zostałam wezwana do tablicy przez JaMajkę,wię z przyjemnością odpowiem,choć zdecydowanie mniej czytam odkąd odkryłam scrapbooking, i cały czas się zastanawiam jak rozciągnąć dobę,by czasu starczyło mi na obie przyjemności:)
Oto pytania JaMajki:
1) Czy wolisz książki obyczajowe, na bazie realnego świata czy też całkiem zwariowane opowieści o nieistniejących światach i fantastycznych postaciach?

Najbardziej lubię książki o "chorobach i wariatach",nie myślcie źle o mnie,ale po prostu interesuje mnie bardzo psychologia,zwłaszcza kliniczna i stąd takie właśnie upodobanie.Namiętnie zaczytuję się także w biografiach i książkach autobiograficznych,tu polecić mogę :"Listy"Sylvii Plath oraz "Dzienniki" Virginii Woolf ( no a przy okazji obie zaliczają się do wymienionej przeze mnie powyżej kategorii:).

2) Którą książkę z pewnością polecisz kiedyś swojemu dziecku jako ważną i wartościową, pomagającą zrozumieć życie?

"Mały książę"-bez zbędnych tłumaczeń...

3) Co sądzisz o ludziach, którzy w życiu nie przeczytali ani jednej książki?

Myślę,że nawet nie wiedzą,jacy są nieszczęśliwi...


i czas na moje pytania:

1.Czy jest jakaś książka, której ekranizacja rozczarowała Cię okrutnie?
2.Jaki masz stosunek do lektur szkolnych?Czy jest jakaś,która bardzo Ci się podobała?
3.Z jakim autorem chciałabyś zjeść wspólnie kolację?

i wyzywam pod tablicę:

Jagodę
Cynkę
Sentimenti
Timboctou

uprasza się o odpowiedzi;P

5 komentarzy:

  1. Aśka :D Ja też uwielbiam biografie i historie prawdziwe - na pierwszym miejscu u mnie Anais Nin, wymienione przez Ciebie autorki też uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za odpowiedzi :)
    A mi się podobało "Weronika postanawia umrzeć" - to rewelacyjna książka o wariatach :)

    OdpowiedzUsuń