piątek, 13 kwietnia 2012

Media popularne w scrapbookingu-mój artykuł na Chabrowym polulu:)

Ukazał się dziś TU ,więc dzielę się nim z Wami i tutaj:

Rozwijanie hobby to najczęściej poszukiwanie nowych środków wyrazu, rozwijanie swojego warsztatu i chęć poznania czegoś nowego...

To samo obserwuję w scrapbookingu. Kiedy opanujemy już kompozycję, dobór dodatków, wybór odpowiednich materiałów do wykonania danej pracy - zaczynamy szukać czegoś więcej. W ten sposób prędzej czy później wpleciemy w swych pracach różnorodne media. Opiszę te, które wykorzystuję w swoich pracach najczęściej.

Do najpopularniejszych używanych w scrapbookingu należą:

- farby akrylowe

- tusze

- pudry do embossingu

Ponadto używa się:

- ecolin

- glimmer mistów

- glimmer glaze

- glimmer glam

- distress stain

- tuszy distress

- gesso

Wymienione preparaty to tylko nieliczne spośród całej gamy dostępnych na rynku.

Farby akrylowe wykorzystuje się do nakładania na papier bazowy np. w celu rozjaśnienia wzorzystego papieru. Można także nakładać ich grubszą warstwę w celu uzyskania ciekawej faktury. Za pomocą farb akrylowych można zrobić transfer - czyli przenieść obrazek na tło, uzyskując jego odbicie lustrzane jak np tu:

Z prawej strony pracy wykonałam transfer na farbie akrylowej. Farbą akrylową można także z powodzeniem chlapać (widać to na powyższym zdjęciu) choć do tego celu lepiej użyć farby rozcieńczonej nieco wodą.

Najciekawsze efekty strukturalne na tle można uzyskać za pomocą gesso czyli gruntu akrylowego do stosowania na różnych powierzchniach: płótno, bawełna, len, drewno, sklejka, tektura, karton, ściana, a nawet beton. Nakładany go pędzlem, szpachelką a nawet palcami co pozwala uzyskać ciekawe formy jak np tu:

Preparaty typu glimmer mist, glimmer galme, glimmer glaze zawierają cząsteczki brokatu lub połyskliwego pyłku i pozwalają uzyskać efekt mienienia się powierzchni:

W swoich pracach używam także często ecolin czyli farb akwarelowych w płynie. Mają one piękne soczyste kolory a w użyciu z wodą pozwalają uzyskać ciekawe efekty:

W tworzeniu takich prac drzemie jak widać nieskończenie wiele możliwości... Także zabawy tuszem, stemplami czy maskami dają ciekawe efekty:

Na pracy powyżej zastosowałam także embossing czyli roztapianie pudru na nastemplowanym motywie za pomocą nagrzewnicy. Działanie takie pozostawia wypukły wzór. Zegar z prawej strony został zrobiony za pomocą maski - czyli plastikowego szablonu, który tuszujemy za pomocą gąbki i uzyskujemy taki efekt.

Życzę udanej zabawy z mediami i gorąco zachęcam na próby ich stosowania w swoich pracach.


P.S. a teraz trzymać kciuki-będę o 10 udzielać wywiadu :)

8 komentarzy:

  1. Widzę, że to dużo jeszcze przede mną :) Na razie zaznajamiam się z tuszami.
    Dzięki za przewodnik i trzymam kciuki za wywiad :)

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja nawet mam ten puder do embossingu, ale jakoś nie umiem go używać :///

    OdpowiedzUsuń
  3. wow! super! ja mam na razie jedną farbe akrylową i tusz Distress :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O mamo, ale ja mało wiem!
    Przyjdę do cioci Asi na prywatne warsztaty :*

    OdpowiedzUsuń
  5. jak to wszystko zobaczyłam, stwierdziłam, że musisz znów zacząć robić te żurnale... Jakoś tak... tchneły tobą!

    OdpowiedzUsuń
  6. dobra robota Asiu! świetny artykuł! gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  7. dziekuję za lekcje jak dla mnie wiele sie dowiedziałam :)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń